Thursday, October 30, 2008

HOM ( House Of Matahati )




Malam semalam aku hadiri satu opening painting solo show kat Ampang, memang menarik sangat2 art yang di pamerkan. Show tu adalah hasil dari seorang pelukis muda yang sangat berbakat. Kebanyakkan paiting beliau telah dibeli oleh art collector yang telah datang sehari sebelum opening ni. Cuba korang bayangkan, harga sekeping paiting dalam rm 3500, dalam show tu ada lebih kurang 30 painting, kalau terjual 20 keping dah dapat rm 70 k. Semalam pun dah terjual lebih 15 painting..kaya beb, mujurla aku tak kenal sangat budak tu, kalau tidak boleh aku pinjam sikit nak bayar muka kereta.
Aku dah lama tak menghadirkan diri dalam majlis macam ni, kekok sikit nak bercakap ngan orang2 art ni. Lebih2 lagi ngan artis yang memang dah ada nama bukan saja dalam negara malah luar negara cam Jailani Hassan, Imuda, Pyan Habib, Sani Sudin, Bayu Utomo (laki Norzizi Zulkifli)..
Mujur la ramai member UiTM yang datang, takdelah aku mati kutu. Kebanyakkannya dah berjaya dalam hidup, macam2 citer aku dapat. Ada yang dah kawin, beranak, cerai, kawin lari, laki lari, macam2. Tapi masa aku on the way ke show tu, aku dapat panggilan dari member tempat kerja yang tahu aku excident selasa lepas. Dia shock sebab dengan kaki aku yang berbalut ni pun, gagahi jua keluar malam..well aku ingat lagi pesan mak aku, masa majlis tahlil arwah ayah, ” Chik, walauapapun yang berlaku hidup perlu diteruskan”, so tak salah la tindakan aku kan??? I Love U So So Mom.

1 comment:

Fandi said...

....kehidupan adalah perjuangan. Kesedihan perlu dilayan dan dihayati untuk kita lihat realiti diri dan sifat keinsanan....