Sunday, July 6, 2008

Betty Benafe

Aku ngan budak data entry memang ngam,yelah aku kan penah menjadi salh sorang data entry...ni nak cerita, adalah budak data sorang ni mengadu kat aku yang dia dah tak tahan lagi kerja kat situ sebab 1-gaji ikut jam 2-ada 2 bos, satu kecik satu besar 3-Betty Benafe..bukan sebab Betty tu tapi sebab bos kecik yang memburukkan member ni time sesi suai kenal first day Betty kat data entry..ada ke dia dituduh balik awal, yang sememangnya termaktub dalam offer latter 9 to 5..like hello awal ker!!! pastu dituduh pulak buang data..hangin la member kan siap seranah tak hingat lagi masa dia cakap kat aku aritu..last2 dia mintak aku buat surat berenti keje 24 jam..sian kat budak ni. Tapi disebabkan nasihat dari kakak2 kat bawah tu, dia pun tak jadi rasanya nak berenti, tapi dalam masa yang sama aku suruh jugak dia cari kerja kat tempat lain, back up kalau dah terdesak sangat kan...
Whateverpun, wish all the best to the person, never think that the world endded just because the big and small duo trick u bad. Sabar jer la dik, mana2 pun sama, yang penting buat kerja jangan malas pedulikan cakap orang lain.

No comments: