Tuesday, July 29, 2008

Adusss….Gout Strike Again!!!

Kalau korang nak tahu, aku cuti semalam sebab kaki aku bengkak balik, satu malam aku tak tido gara2 menanggung sakit yang out of this world.nak nangis tak keluar air mata nak menjerit takut orang sebelah fikir macam2. Nak tanak terpaksalah pendam kan jer..
Sengsara beb!!...Sekarang baru aku tahu, semuanya datang dari sushi yang aku beli dari carefour malam ahad lepas, sebab lepas balik kerumah dari makan malam terakhir as a dara budak sorang ni (tok bomoh), terus hujung kaki aku berdenyut-denyut, membengkak..bukan lagi merah cam biasa, tapi dah bertukar lebam..aku sendiri tengok pun ngeri beb!....memang sakit giler... Then aku teringat, masa mula2 aku kena gout ni pun lepas aku makan menatang sushi ni..so all this time the thing that bought me into this matter is the SUSHI..damn….
With the little cute wrapping plastic I can’t never though it came along the greatest suffer of my life. From now on, I will never look the sushi as same as before…nak sembahyang pun susah dah macam orang cacat jer..ntahlah….awal2 pagi org gi keje aku keluar gi cari klinik untuk menghilangka rasa sakit yang amat sangat ni….aku pun gi la klinik kat seksyen 7 shah alam..klinik Dr Azlifah, baik doctor nya..banyak maklumat yang aku dapat tak macam razana yang tah hapa2 komen pasal aku, pastu cakap macam dalam kelambu, ya ampun tak dengar langsung… ada ke aku sakit kaki dia bagi ubat batuk, cam nak habiskan stok ubat lama jer… entahlah dia doctor nak lawan cakap kang dapat ubat expire..nak tanak ikut kan jer…Tapi dengar citer Razana tu nak kena sacks dari msu.. hopefully la so so !!!! Satu jer yang best pasal razana which is cara suntikan dia lembut dan unpainfull..Well it’s all base from my experience..now i had to get away from protein, kekacang, daging merah and lovely seafoods..mujur lah ayam daging putih...

No comments: