Friday, May 23, 2008

David Cook




Salam, kengkawan aku baru jer nak mula menulis semula sejak sekian lama, sebab aku tak dapat nak akses web ni. lagipun aku kan baru jer tukar deparment so nak sesuaikan diri tu lambat sikit.. Kalau korang nak tahu dalam sebulan dua ni aku gila tengok American Idol.. paling aku minat David Cook bartender dari Blue Springs, Missouri. Pada awal aku lebih kepada Michael Johns sebab masa dalam pencarian top 24, dia paling menyerlah..pastu dalam minggu top 16 masa tu theme 1980s, David cook nyanyi lagu Hello dari Lionel Richie..best giler, ikut susunan sendiri dan aku rasa lagu tu lebih sedap dari penyanyi asal dia..bayangkan lagu slow ballads dia ubah jadi 'emo'rock yang mana starting dia pun dah sedap ditambah pulak dengan high notes masa tengah dan akhir ngan slow touching emotion...perghh...memang best, sampai aku suruh member aku download video klip tu dan sampai sekarang aku tak jemu2 tengok.. Sejak dari tu setiap kali the show was on, the one i waiting most is David Cook.. Banyak lagi lagu yang dia bawak best nak mampus better dari original singer, cam lagu billie jeans dari michael jackson dia balladsrock kan sampai orang tak tahu camna bunyi lagu asal.. Simoon Cowell later said in an interview with Entertainment Weekly that the performance "was in a different league to anything we've heard on the season so far," Dan yang paling aku kagum masa dia nyanyi lagu Always Be My Baby dari Mariah Carey.. Sampai dia terpaksa buat studio nyer rakaman dan be the most hit single had been download kat america waktu tu.. Masa dia nyanyi live tu, kebetulan abang dia Adam which had a brain cancer datang tengok persembahan dia dan lepas jer dengar komen yang paling memberangsangkan dari juri, dia terus menengis sebab dia memang tujukan lagu tu untuk abang dia..dan dari situ semua orang termasuk aku sedar yang dialah salah satu peserta yang paling ikhlas dan some call original in every show.. he has also been wearing an orange wristband to support a 7-year-old fan, Lindsey Rose, with leukemia. Such a sweet person. Last tuesday Cook was declared the winner of American Idol season 7 on May 21, 2008, receiving 56% of the votes and beating runner-up David Archuleta by 12 million votes. Cook then sang "The Time of My Life", the winning song of the 2008 American Idol Songwriter's Competition, which will also be Cook's first single.

Hope to see more of David Cook soon.

No comments: