Monday, June 16, 2008

Aku Keliru!!!

Semalam aku gi satu majlis usrah yang aku ingat akan melibatkan ramai orang yang mana aku akan dapat mencari prospek baru untuk insuran aku..tapi aku silap.. Aku ingat majlis tu diabuat di durau atau masjid2, tapi dibuat di rumah orang..Aku pun yang pertama kali pergi rasa gementar tu adalah, yelah aku ni bukan pandai sangat bab2 agama ni, cuma tahu yang basic jer..
Kalau disuruh mengaji tu, aku reti la baca tapi kalau nak berlagu memang tak dapek nak tolong!!! waktu tu dalam kul 8.45 mlm, aku ke rumah yang di janjikan, masuk la aku ke rumah yang bernombor *** di blok ** seksyen * shah alam.. Tunggu punya tunggu datanglah 2 orang penting yg akan menjayakan majlis malam ni..sorang tua dan sorang lagi umur cam aku jugak rasanya..
Masa mula2 diorang tu masuk aku terkejut sebab diorang tahu nama aku, memang diberitahu la kan nama aku siap2, entah apa yg member aku ni cakap aku pun clueless..Pastu kan, yang aku musykil sangat tu, ada ke patut aku yang baru ni ditanya soalan bertubi2 macam aku ni sedang di rekrut untuk masuk kumpulan mereka.. takut aku, yelah orang baru yang tak tahu apa2.. Harus gabra giler...tension jugak aku ditanya soalan berkenaan agama ni.. Pastu jawapan aku haruslah berkisar atas apa yang aku tahu selama aku idup kan, tapi semua jawapan aku salah dan aku macam dipersalahkan siap dengan sokongan lagi.. Tapi aku memang mengaku aku ni jahil sikit bab agama, tapi takdelah sampai tak tahu apa2..
Pastu aku tanya kenapa tak buat majlis ni kat surau @ masjid, diorang jawab takut kena baling ngan batu cam zaman nabi dulu..tapi bagi akulah, kalau betul takkanlah orang nak marah kan?? Ntah lah sampai sekarang aku keliru...banyak lagi pemasalahan2 yang di terbitkan malam tu, tapi tak perlu lah aku interscreen kan takut mengaibkan mereka dan keluarga mereka..
Majlis tu abis kul 11.15 mlm..Itupun sebab aku dah buat macam mengantuk, kalau tidak maunya diorg teruskan sampai ke pagi..dah ala aku takut nak lalu di laluan rumah aku yang mana sabtu lepas adalah pulak bomoh siam gantung diri kat pokok tepi jalan setelah bunuh isterinya sendiri...eeee...meremang bulu roma aku pikirkan perkara ni.. Sampai jer kat umah aku pun tanyalah member aku, Pastu dia cakap jawapan2 yang aku bagi untuk semua soalan org tu tadi adalah betul, dan member aku tambah - kebanyakkan ajaran sesat ni menggunakan Al-quran yang diletakkan dihadapan semua sebagai rujukan dan dengan itu akan mendapat keyakinan dari orang yang menghadiri majlis itu..camna tu renung-renungkanlah..
Wallualam..

No comments: